Tarolnak a használt autók

Az utóbbi időben megnőtt a külföldről behozott használt autók forgalma - nem csoda, ha figyelembe vesszük az új autók gyártását is sújtó alapanyaghiányt.

A DataHouse nyilvántartása szerint csak a múlt hónapban 17,3%-kal több használt személyautót regisztráltak hazánkban, mint tavaly ilyenkor. Az új autók száma viszont visszaesett 28%-kal!

Tarolnak a használt autók

A félvezetők hiánya vezeti a piacot

A félvezetőhiány előtti időszakban szinte ugyanannyi volt minden hónapban az új és a használt autók aránya. A félvezetők azonban hiánycikknek számítanak már jó ideje, így azok is a használt autók felé fordulnak, akik eredetileg új autót szerettek volna venni.

Egy hónapban nagyjából 12 000 importált használt autót regisztrálnak az országban, új autót viszont csak kb. 9 500-at.

Mire számítson, aki autót akar mindenáron?

Aki mindenképpen új autót szeretne, annak komoly várólistára kell felkészülnie, és megugrott árakra. Nem túl meglepő módon a gyártók áthárítják a többletköltségeket a vásárlókra.

Viszont a használt autók ára is megemelkedett, hála a felfokozódott keresletnek. Ahogy az építőiparban már “megszokhattuk”, a használt autók piacán is bő 20%-os áremelkedésnek lehettünk szemtanúi az év folyamán.

Extremitások is előfordulnak az autóéhség miatt: van, hogy egy évesen többet kérnek a gépkocsiért, mint amennyit a tulajdonos újonnan kifizetett érte.

"Bízz, de ellenőrizz!"

Nem árt tudni, hogyan érdemes használt autót vásárolni.

Belföldi autó esetén

Díjmentesen használható a magyar rendszámon alapuló hazai nyilvántartás, a Jármű Szolgáltatási Platform. A lekérdezést bárki elindíthatja, ha van ügyfélkapus regisztrációja.

Amit megtudhatunk az autóról:

  • Kilométeróra-állás
  • Származás- és eredetiségvizsgálat
  • Forgalomban tartás, és forgalmazási korlátozás
  • Műszaki állapot
  • Jármű azonosítók és okmányadatok
  • Biztosítás- és kártörténet (2019-től)

A tulajdonos személyes adatai  nem elérhetőek!

Külföldi autóknál más a helyzet

A külföldről behozott autók esetén a magyar rendszámon alapuló hazai nyilvántartást nem tudjuk használni - csak olyan cég adatbázisából tudjuk ellenőrizni, amelyik kapcsolatban áll több ország nyilvántartásával, s az adatokat nem rendszám, hanem alvázszám alapján ellenőrzi. Ilyen pl. a carVertical.

Már csak azért is érdemes utanajárni, mert a forgalomban lévő autók 40%-ának volt már valamilyen sérülése.

A márkaszerviz biztos megbízható adatokat ad

A márkaszervizekben folytatott ellenőrzésekhez mindig kell a tulajdonos hiteles hozzájárulása.

Nagyjából 20–25 ezer Ft-ba kerül egy állapotfelmérés. A BMW-szervizekben például 25 évre visszamenőleg tárolják a km-óra állásokat, tehát nagyobb eséllyel kapunk releváns információt, mint a kereskedőtől.

Mielőtt aláírnánk a papírokat

Mindenképpen érdemes szakemberrel konzultálni, hogy ne vaktában vegyünk autót. Ha a megbízható szerelőnk is áldását adja a vételre, csak akkor írjuk alá a használt autó adásvételi szerződését!

Gondoskodjon újonnan szerzett autójáról! Kössön rá CASCO-t!

Frissítés dátuma: 2021.12.09.